Dag 18 de terugreis - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Verhofstad - WaarBenJij.nu Dag 18 de terugreis - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Dag 18 de terugreis

Door: MrSnuggles

26 Mei 2010 | Nederland, Gemert

Hier het laatste verslag van onze prachtige reis naar de USA.
Op 24 mei staan we om 7 uur op een zonnige ochtend op en gaan ontbijten. Nagenoeg alles is al ingepakt, dus we kunnen rustig eten. Dan de laatste beetjes inpakken, alles controleren en uitchecken. Om tien voor 8 zitten we voor het hotel te wachten op de shuttlebus die ons naar het vliegveld gaat brengen. De auto hebben we gisteravond al teruggebracht. Klokslag 8 uur vertrekken we dan. Op het vliegveld vraag ik om assist en vervolgens gaat alles redelijk gesmeerd. Wel moet ik even terug om de boardingpassen te printen en wordt bij de douane mijn koffer open gemaakt en de zonnebrandcreme verwijderd, en zorg ik even voor paniek door te zeggen dat ik coke in de tas had, waarbij ik natuurlijk de blikjes diet coke bedoelde, maar alles komt goed en gaan we met de tram naar het andere deel van het vliegveld. Om 9.05 zitten we voor de gate met koffers en al te wachten op boarding. Aangezien de andere wachtenden geen koffers bij hebben ga ik voor de zekerheid toch maar ff checken of het wel goed gaat. Nee dus. De koffers hadden we al bij de bagagecheck moeten achterlaten. Maar ook dit wordt weer opgelost, we mogen ze bij de vliegtuigdeur laten staan. Hopelijk komen ze ook nog eens in Amsterdam aan.
Om 11.15 Vegas tijd worden we weggeduwd en begint het taxieen naar de startbaan, die gaat uiteindelijk ook goed en al snel vliegen we weer over de Grand Canyon en zien we alles weer van boven. Onderweg nog maar eens een turkeysandwich gekocht en om 14.50 uur stoppen we in Chicago bij de gate. Het is daar inmiddels 90 gr F, dus bloedheet. Daar zetten we de horloges 2 uur vooruit en worden opgehaald met een electrisch kar om ons naar gate C10 te brengen. Om 17.50 Chicago tijd zitten we op de stoelen 43 D en E en wachten op het vertrek. Om 18.50 is de lift of en men verwacht 7 uur en 28 minuten te vliegen. Het is een lange vlucht met veel turbulentie. De karretjes staan in de keuken, waar we met onze rug tegenaan zitten flink te rammelen en schudden, hopelijk staan daar de blikjes cola niet in. Gaat anders lekker schuimen en spuiten. De verzorging is prima, we krijgen vanalles te drinken, een diner en een ontbijt. Vrij snel na de start gaan alle luikjes dicht om een nacht te simuleren en de nachtverlichting gaat aan. Helaas kan ik niet slapen en kijk maar films op mijn kleine schermpje. We worden goed verzorgd en om 9.26 uur nederlandse tijd landen we. Dan hebben we weer 6.796 kilometertjes gevlogen van Chicago naar Amsterdam. Van Las Vegas naar Chicago was 2.445 km, dus dee reis hebben we in totaal 21.592 kilometer afgelegd inclusief de autokilometers. Om vijf voor 9 door de douane en de koffers zijn er inderdaad . Snel de overgebleven dollars ingewisseld bij de bank en naar buiten, de zon in. Het is toch een lekkere 13 graden en de zon schijnt. Hebben we meegenomen. Wouter staat in de file op de A2, maar een kwartiertje later is ie er dan, we laden de auto vol en rijden terug naar ons huis. Om 12 uur zijn we er. De heenreis heeft ons 24 uur reistijd gekost, de terugreis van hotel naar huis 19 uren. Het is een fantastische reis geweest, we hebben enorm genoten, veel nieuwe dingen gezien en meegemaakt, we hebben in vliegtuigen gezeten, een helicopter, een boot, een Mississippi Raderboot, een Mustang, een stoomtrein, een bus, taxi's, we hebben dieren gezien die hier alleen in dierentuinen voorkomen, daar in het wild. En niet te vergeten, we hebben prachtig weer gehad, zelfs even sneeuw, zon, zandstorm, temperaturen van 5 tot 38 graden, dus variatie genoeg. We willen graag zo snel mogelijk terug.
Hier zet ik nog wat foto's bij, van de hele vakantie wat, om nog wat na te genieten.
Tot de volgende vakantie.

• 26 Mei 2010 - 13:58

José:

Welkom home!!!!
    Heb jij even geluk dat je niet daar hoefde te blijven. Coke!!!!!!!!!haha
    Nu maar lekker nasudderen van al het mooie wat jullie ervaren hebben. En dat is heel wat!!!!

Tot gauw weer

xxx

José

• 26 Mei 2010 - 16:11

Pieter De Keijzer:

veilig thuis, goed zo!
    horen graag binnenkort alle spannende verhalen en zien de foto's.
    we zitten in Vaals tot maandag.
    bellen jullie wel als we weer in rijswijk zijn.
    wij zijn ook weer aangestoken met het usa visus na het lezen van jullie reisverslag en hebben al kleine plannetjes gemaakt.
    Een pakkert van Marga en een warme hand van Pieter.
    tot gauw

• 26 Mei 2010 - 16:13

Ad En Esther:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad, ondanks de turbulentie.

• 26 Mei 2010 - 19:04

Nellie:

welcome home.....moe van alle indrukken en van 24 uur onderweg zijn maar nu lekker nasudderen met z'n tweetjes en aan iedereen die ze maar wil horen jullie verhalen vertellen ;-)
    genietze verder
    liefs uut Rosmalen

• 26 Mei 2010 - 20:52

Bas En Helma:

Hoi Ton en Marlies

Wat een mooie reis is het geworden en aan jullie enthousiasme te lezen zal het niet de laatste keer zijn. Wij hebben genoten van de verhalen en de foto's en zoals ik al eerder heb gezegd Amerika moeten we ook een keer gaan doen.
    Ga nog een paar dagen bijkomen en relaxen en dan begint de sleur van alle dag weer maar nu hebben jullie een onvergetenlijke herinnering om elke dag aan terug te denken.