dag 15 bryce-zion-las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu dag 15 bryce-zion-las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

dag 15 bryce-zion-las vegas

Door: MrSnuggles

Blijf op de hoogte en volg

21 Mei 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hello lieve luitjes,
Vandaag een verslag van onze 14de dag in Amerika. Vanmorgen als eerste natuurlijk Ton zijn bedje uit. Hij heefgt slecht geslapen omdat we ons weer moeten gaan verkassen. Dat levert bij hem wel steeds wat stress op, maar als alles weer in de auto is gepakt en we om 9 uur wegrijden uit Bryce, komt alles langzaamaan weer helemaal goed. Ton is de laatste dagen een roodhuid geworden en alweer met stralend weer is de reis gestart. Snel zijn we in mt Carmel, waar Clint Eastwood volgens Ton burgemeester zou zijn. Daar stoppen we voor een kop koffie en fotografeert Ton een supergrote mot die bijna zo groot is als een mus en er ook zo uitziet qua vleugels. Om 11 uur rijden we national park Zion in met een fel zonnetje en kap open bij een temp van dan nog maar 73 F.Een prachtige weg volgt richting visitor center. We rijden door een lange tunnel met her en der een viewpoint in de zijkant van de tunnel gemaakt. Aan de andere kant van de tunnel is het opeens 85 F en bij het visitor center aangekomen nog een 4 graden warmer!!! De vieuwpoints die wij graag wilden zien waren alleen bereikbaar per shuttlebus en omdat ik me alweer benauwd voelde en niet helemaal happy adviseerde ik Ton om alleen te gaan zodat ik rustig in de schaduw die anderhalf uur kon doorbrengen. De eigenwijze heer weigerde echter om mij zolang alleen te laten dus...............................besloten we het park volgens route door te rijden en verder te gaan richting Vegas. Eenmaal uit het park zagen we ze dan eindelijk............de ELK!!!! oftewel de eland. Gave Beesten met lieve koppen en prachtige geweien. Weer verderrijdend zagen we een heerlijk terras en besloten daar gebruik van te gaan maken. Ijs was waar we zin in hadden en terwijl ik zat te wachten op het terras zie ik opeens Ton naar buiten komen met 2 gigantische ijsco's. Werkelijk niet normaal meer. Maar.............. met pijn en moeite en toch nog genot kwamen de ijsjes toch helemaal op.
In een van de volgende stadjes, Hurricane Valley in dit geval, stoppen we even om de portemonnee bij te tanken en vervolgens gaat het de interstate 15 op richting Vegas. Blijkbaar ben ik in slaap gevallen en word net voor de afslag Vegas wakker, waarna we om 16.25 u onze Mustang voor de deur van het hotel parkeren. De klok mag nu gelukkig weer 1 uur terug, dat betekent weer 1 uur langer verblijf in Amerika haha.
Morgen worden we om half 9 opgehaald om de Hoover dam te gaan bekijken, de grootste cactusfarm te bezoeken, een chocoladefabriek en vervolgens een rondvaart van 90 minuten over Lake Mead met een raderboot met lunch tijdens het varen. Het zal mij allemaal benieuwen.
Helaas kunnen we vandaag geen foto's plaatsen omdat er iets mis is met de site van waarbenjij.nu. Maar je houd ze van ons tegoed!!!!!
Heel veel lieve groetjes van ons beiden en het is ongelofelijk, maar het blijft iedere minuut genieten, wat we ook doen. De traantjes van vermoeidheid en benauwdheid zijn weer snel vergeten.
Doeiiiiiii tot morgen weer
Ton en Marlies

  • 22 Mei 2010 - 05:06

    Lidia:

    Marlies, Ton
    Het was weer heerlijk om te lezen hoe jullie genieten. Het is zo jammer dat dan het eind weer in zicht is. Maar dit hebben jullie toch al weer mooi gehad, of nie dan? En het is gelukkig nog niet voorbij. Misschien lukt het echt wel om de reis terug te gokken/verdienen!!! Ik gun het jullie in ieder geval van harte.
    Ik had die beroemde elk eigenlijk wel graag willen zien, maar dat komt nog wel. Heel veel groetjes

    Lidia

  • 22 Mei 2010 - 13:35

    Nellie:

    hihi, die ijscoupe dat moet dan wel een heeeeeele flinke geweest zijn.......maar jullie zijn heel dapper, dat je toch doorgeworsteld hebt tot hij op was.....
    ben nu ook wel weer een beetje nieuwsgierig naar jullie fotookes (vooral die van die reuzenmot) maar...die houden we dan gewoon nog tegoed
    Gek idee hè, dat het einde alweer in zicht is, het is voorbij gevlogen, voor ons dan.....en voor jullie al helemaal denk ik.....geniet nog zoveel en waar je kan.....liefs vanuit een zonovergoten Rosmalen (jaja)

  • 22 Mei 2010 - 15:12

    José:

    Heb ik n u geluk dat ik die SUPERmot zie? Brrrrrrrr, wat een grote zeg! Mooi hé die cactussen en die eland. En al die rotsen........veel zijn er hé en iedere keer toch weer anders. Het is hier nu ook lekker warm. Jammer dat ik moet werken :( maar je hebt nu eenmaal luxe paarden!!! en werkpaarden, hahaha
    Ik vind alles mooi wat ik zie op jullie foto's.
    Ales wat anders is dan bij ons is boeiend en interessant.
    Nou lieve mensen
    Geniet nog even en doe voorzichtig met gokken :)

    xxx

    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 94480

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Terug naar Fiss in Oostenrijk

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Amerika, here we come (again)

10 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Eindelijk terug naar Amerika

16 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Fiss - Tirol

07 Mei 2010 - 25 Mei 2010

Onze eerste reis naar de USA

Landen bezocht: