Dag 11 Canyonlands en Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu Dag 11 Canyonlands en Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Dag 11 Canyonlands en Moab

Door: MrSnuggles

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2010 | Verenigde Staten, Moab

Daar zijn we weer. Na een te korte nacht staan we op onder een stralende zon. Marlies is nog steeds heel moe, maar vandaag moeten we 380 kilometers rijden van Durango Colorado naar Moab in Utah. Onderweg gaan we de Canyonlands Nat. Parc aandoen, het meest ruige nationale park in de USA. We zien wel of we er aan toe komen. Eerst eens goed ontbijten, Koffie, jus d'orange, Marlies 2 spiegeleieren, sunny side up, gebakken aardappelen, 2 broodjes met een pasteisaus er overheen. Ik hou het op 2 stukjes knapperige bacon, 3 dikke sneeën gebakken brood met een creme/room en een bakje warme syrup. Heerlijk, maar ik kan t niet allemaal op. We kunnen de dag weer aan. We checken uit en pakken alles in en vertrekken om kwart voor 11 naar Moab in Utah. Onderweg zien we herten, overal prairiehondjes, arenden/adelaars (moeten we nog ff uitzoeken). Over dieren gesproken, gisteren zag ik een grijs beest lopen toen we in de trein zaten, ik heb n foto gemaakt en toen ik die op de kamer bekeek, leek t me wel een wolf. Kijk maar op de foto's van gisteren.
Na de nodige plasstops, tankstop en eet- en koffiestops via Cortez en Monticello, zien we op een gegeven moment de afslag Canyonlands NP. Ondanks de vermoeidheid van Marlies dringt ze aan om die te nemen. Het is een stukkie rijden, maar het is machtig mooi. Ik persoonlijk vind het indrukwekkender dan Monument Valley. Enorme rotskolossen doemen op, na elke bocht ziet het er weer anders uit. Ook mooi fris groen, maar ook kaal. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 90 F oftewel een respectabele 32,2 gr Celsius. We hebben de kap uiteindelijk maar weer dicht gedaan, te warm. Dan de airco maar lekker aan. De reis duurt lang, dankzij mijn voorliefde voor fotograferen. Ik moet rijden en knippen dus dat zijn heel veel korte stopjes, al dan niet op de weg. Bij het Needles Visitor Center besluiten we om te draaien, het is al 4 uur, Marlies is heel moe en we moeten nog een stukje rijden. Dat laatste gaat best snel en om 17.30 komen we bij de Big Horn Lodge aan, ons verblijf voor de komende 2 nachten. Een kamer in western style met veel hout. En gelukkig internet zodat we jullie ook een beetje op de hoogte kunnen houden. We checken s morgens na het opstaan eerst even de site om de reacties te lezen, en dat is heel leuk zo in den vreemde.
Om 6 uur gaan we naar Smitty's Steakhouse en bestellen allebei een lekkere 12 Oz New York Style Steak, een Budweiser en ik een Dead Horse Ale. Voldaan slenteren we door de vochtige hitte terug naar de kamer, waar de airco al vol aanstaat. Straks lekker in bad en op tijd slapen, zodat we morgen weer energie hebben om naar het volgende National Parc te gaan, Arches.
Alvast welterusten en tot morgen.

  • 18 Mei 2010 - 05:41

    Bob En Mia:

    Ton en Marlies

    Howdy

    Canyon Land is idd een schitterend park. Mooier als Monument Valley is niet helemaal waar. wat ik begrepen heb zijn jullie MV niet in geweest alleen de toegang hebben jullie gezien. Ach ik neem nu aan dat dit niet de enige vakantie in de USA zal blijven. Als je éénmaal de smaak te pakken heb..........
    Ik weet niet of jullie de fim Thelma en Louise kennen, waarbij ze op hat laatst achtena gezeten door tientallen cops van de hoge tafelberge rijden. deze is bij Moab opgenomen. Knap dat jullie ook de newspaper rock hebben gevonden. Ik neem aan dat je hem heb kunnen ontcijferen !!!!!!!!
    Arches is met natural Bridges is ook indrukwekkend park en makkelijk voor Marlies is het niet nodig om de auto te verlaten. maar gezien wat jullie allemaal ontbijten kan een beetje beweging geen kwaad. (geintje)
    Lekker genieten en denk er aan wat wij altijd zeggen bij dit soort vakanties. Uitrusten doe je thuis.
    Veel plezier doe rustig aan. We bijven jullie volgen.

    Greetings

    Bob en Mia

  • 18 Mei 2010 - 10:01

    Marga En Pieter:

    Hoi allebei, het lijkt inderdaad wel een wolf. Leuk he? Ik durf niet te vragen hoeveel foto's jullie nu al hebben gemaakt. De verhalen doen me wel terugverlangen naar de states. Denk dat ik toch maar even met Pieter moet praten. hihihi

    blijf genieten.

    wij

  • 18 Mei 2010 - 14:31

    Ine:

    hoi , wat een reis,wel veel rotsen. ben benieuwd naar de rest van de foto's.Hebben jullie nog wel een rustdag tussendoor? Het is wel machtig maar ook vermoeiend en Ton slaap je hier wel goed?

  • 18 Mei 2010 - 16:26

    Mirjam:

    Hoi vakantie-gangers.

    Ik durf er ook wel een euro om te verwedden dat het een wolf is ;)

    Mam, doe je wel rustig aan?! Uitrusten kan dan idd wel thuis, maar dat geld alleen voor mensen die een iets betere gezondheid hebben. Dalijk ben je de rest van de reis zo kapot dat je er niet meer van kunt genieten...

    Pap, ga zo door met die foto's. Het lijkt daardoor net of we er zelf ook een beetje bijzijn..

    Hele dikke KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 94461

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Terug naar Fiss in Oostenrijk

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Amerika, here we come (again)

10 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Eindelijk terug naar Amerika

16 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Fiss - Tirol

07 Mei 2010 - 25 Mei 2010

Onze eerste reis naar de USA

Landen bezocht: