Thuisreis 19-10-2013 - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Verhofstad - WaarBenJij.nu Thuisreis 19-10-2013 - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Thuisreis 19-10-2013

Door: MrSnuggles

20 Oktober 2013 | Nederland, Gemert

Na een onrustige nacht sta ik om half 8 op. Het is droog en de zon piept over de bergkam. Het belooft weer een mooie dag te worden. Ik ga beneden checken of de warme bakker ons brood heeft bezorgd, gelukkig, Semmeltjes en Schwarzbroden liggen in de mand. We ontbijten en pakken zoveel mogelijk in.
Dan gaan we Nox uitlaten, voor het laatst deze vakantie kuieren we in de vroege ochtendzon over de almen.
Daarna haal ik de kar op en transporteren we alles naar de auto in de Tiefgarage. Vervolgens gaan we afrekenen en nemen afscheid van mevrouw Pale.
Om half 10 vertrekken we, kilometerstand 191.610.
Onze tomtom heet Gary (naar Garmin) en deze Gary stuurt ons bij Mils van de weg af. Nou is dat niet erg, want daar zit een soort winkelcentrumpje, we gaan maar naar het toilet en ik neem een koffie. Als we weer vertrekken stuurt hij ons weer de juiste richting maar niet over de snelweg. We gaan binnendoor over een mooie bergweg en komen precies op het goede punt weer op de weg terug. Hmmm, hij had het voordeel van de twijfel. Wel in de gaten houden, die Gary.
Om 12 uur is de eerste stop bij de Allgäuer Tor, we tanken voor het eerst en voor het laatst op deze rit. Kilometerstand 191.759, dorst 33,07 litertjes. En passant maar een sanitaire stop erbij, de menukaart van het restaurant laat geen lekkere dingen zien en er is zojuist een nederlandse bus gestopt, waarvan alle passagiers in een rij voor het buffet staan. We laten deze beker aan ons voorbij gaan en pakken de volgende wel.
Dat wordt dan om 12:38 uur Illertal Ost. Daar nemen we een kop Gulashsuppe en een Pizza snack. Inmiddels is het 21 graden geworden. De weg wordt vervolgd en ondanks veel wegwerkzaamheden en een korte file stoppen we om 15.33 bij Dannstadt. Het schiet lekker op en we nemen een kop koffie en een Red Bull. Ik de koffie en Astrid de Red Bull, ze werd weer helemaal wakker. Uit de kofferbak toveren we snoep en een originele Oostenrijkse worst, die een kopje kleiner wordt gemaakt. Het is inmiddels tien over 4 en de thermometer van de auto geeft een onwaarschijnlijke 25 graden aan. Vreemd. En verder gaat de reis.
Om 18:47 uur precies passeren we de Nederlandse grens bij Venlo, we zijn weer op vertrouwd terrein. Kilometerstand 192.350. Inmiddels hebben we wel de eerste buitjes gehad.
Dan ontwaren we de M van een MacDonalds en aangezien we nog niet echt warm hebben gegeten gaan we ze met een bezoek vereren. Nox krijgt daar zijn eigen bakje vlees en de laatste stop gaat de Arthur van Schendelstraat worden.
We zijn om 20.02 uur veilig thuis, De kilometerstand is dan 192.411, wat betekent dat de thuisreis 801 kilometer lang is geweest. Die gekke Gary heeft ons een andere route laten rijden dan we normaliter zouden doen. Soms heeft ie een route aangegeven waarvan we dachten dat het niet de snelste maar kortste was, we zijn via de A8 langs Stuttgart gestuurd en dan niet naar Heilbronn maar Karlsruhe. Scheelt blijkbaar toch wat kilometers en als er niet zoveel aan de weg was gewerkt en het niet zo druk was geweest, was het misschien ook de snelste route geweest.
Belangrijkste is dat we een prachtige week in een mooi land hebben gehad met fantastisch weer.
Voor herhaling vatbaar.

• 21 Oktober 2013 - 19:47

Trudy:

Het zit erop. dankbaar dat je heelhuids terugbent en tevreden met een mooi en ontspannen vakantie.
    Op naar de volgende.

• 21 Oktober 2013 - 22:02

José:

Welkom thuis
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn
    Jullie hebben genoten en dat is fijn om te lezen :)