Oetz - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Verhofstad - WaarBenJij.nu Oetz - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Oetz

Door: MrSnuggles

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2013 | Oostenrijk, Serfaus

Ook vandaag begint de dag wederom zonnig, vannacht heeft t wel geregend maar dat zie je alleen aan de natte weg. Allereerst ga ik de bakker weer met een bezoek vereren en koop een Stengel, een lekker witbrood.
Daarna laat ik Nox uit en we ontbijten samen. Het is prachtig weer en we besluiten om de benen te sparen.
We rijden vandaag naar Oetz in het Oetztal, eerst eens naar de Piburgsee en daarna naar het kerstwinkeltje. Om een uur of 11 vertrekken we en rijden via Ladis naar beneden. De reis gaat voorspoedig en ondanks diverse wegwerkzaamheden zijn we om 12 uur in Oetz. De weg naar de Piburgsee, net vóór Oetz, is steil en smal. Gelukkig krijgen we geen tegenliggers en komen we heelhuids boven aan op de Parkeerplaats, waar we voor € 3,00 een plaatsje huren.
We maken de ronde om het meer (net als vroeger) en merken dat de sneeuw veel bomen beschadigd heeft. Veel takken zijn afgebroken en dat is de reden dat ik een schuiver maak. Ik probeerde om een dikke tak heen te lopen die over het pad lag, maar de modder was glad, te glad.
Het was voor mij een emotionele wandeling, ik moest de hele tijd terugdenken aan al die keren dat we hier om het meer liepen, ruim 30 jaar geleden met zijn tweetjes en later met de kinderen.
Het is warm, met de dikke jas aan, en je moet goed uitkijken waar je loopt met al die boomwortels en stenen. Maar het is een mooie wandeling. Alleen jammer dat Astrid er niet veel van ziet, Nox vraagt veeeeeeeel aandacht en ze wil niet meters lager in het water belanden, dus is flink met de hond bezig.
Teruggekomen bij de auto drinken we wat en rijden de smalle weg terug naar Oetz. Wederom mogen we voor € 1,00 parkeren en kuieren we door Oetz, eerst traditiegetrouw naar Cafe Tyrol, waar we koffie en cola met gebak pakken.
Daarna een rondje Oetz, wat snel gedaan is. Veel is er overigens niet te winkelen. En de kerstwinkel was niet meer. Dan rijden we een stuk verder het dal in, genieten van de mooie omgeving zonder moe te worden. Het is inmiddels al mooi 13 graden en het lijkt wel zomer. De natuur begint nu toch herfstkleuren te ontwikkelen, mooie kleurschakeringen van groen tot rood.
Uiteindelijk keren we en rijden terug naar huis, om even uit te rusten en ons voor te bereiden op de maaltijd. Dat doen we met puzzelen, 1.500 stukjes en deze moet morgen wel af zijn. Zaterdag moeten we (helaas) al weer terug naar Nederland en de dagelijkse beslommeringen.
Om half 6 zetten we koers naar de Bonderosa in Fiss en ook vandaag is het eten weer heerlijk. Het vlees is super klaargemaakt en we eten niet maar genieten culinair.
Om een uur of 8 zijn we weer thuis, vermoord ik een forse spin op Astrid’s slaapkamer en gaan we weer puzzelen. Tja, moet af hé.
Tussendoor maak ik dit verslag om jullie jaloers te maken. ;)

Tot morgen maar weer.

  • 17 Oktober 2013 - 21:25

    Trudy:

    Een emotionele dag, maar hopenlijk toch mooi, in ieder geval wel een succes met eten.
    Blijf genieten en ik zie de fotos nog wel verschijnen .
    Groetjes en verheug me op alle fotos..

  • 17 Oktober 2013 - 22:05

    Mirjam:

    Sjeeeeeezus nog n spin????!!!!

    Ik geloof meteen dat t een emotionele dag is geweest. Zoveel herinneringen opgedaan in al die jaren!
    Fijn dat jullie het toch naar de zin hebben.
    Geniet vd laatste dag morgen!

    Liefs!!

  • 18 Oktober 2013 - 16:50

    Bas En Helma:

    Hoi Ton en Astrid,

    Ton je bent me helemaal vergeten..... stiekum een mrsnuggles.waarbenjij.nu bijhouden en ons dat niet vertellen! Schandalig! ;)

    Ik had Bob vandaag aan de lijn en die vroeg zich af waarom ik nog niets had gereageerd, dus ik heel verbaasd: Ton.. een site.. ??????
    Natuurlijk, tijdens het werk, snel mrsnuggles.waarbenjij.nu opgezocht en ja hoor daar stonden de verslagen en foto's. Aangezien je heb geprobeerd mij te evenaren met het aantal getypte woorden per verslag moest ik het lezen even uitstellen tot het werk gedaan was maar daarna hebben we ze allemaal gelezen en natuurlijk de mooie (en af en toe herkenbare) foto's gekeken.

    Jullie hebben het echt getroffen met het weer zeg, dat hadden jullie niet verwacht toen je met de sneeuwberichten richting Fiss vertrokken en gelukkig maar dat het weer zo is geworden waardoor je lekker wandelend van de mooie omgeving kon genieten om het dagelijks af te sluiten met een goede maaltijd.

    Ongetwijfeld heeft het veel herinneringen opgeroepen maar we maken uit de verslagen op dat jullie er van genieten en mooie dingen zien en vastleggen op de digitale media.

    We hebben gelukkig nog net op jullie laatste dag in Fiss een reaktie kunnen plaatsen en we hopen dat de terugweg morgen voorspoedig zal verlopen.

    Voorzichtig en wel thuis.
    We spreken mekaar dinsdag weer

    Groetjes

    PS: zag ik het goed op de laatste foto's dat Nox 3,5 cm kleiner was geworden, zal wel door het vele wandelen zijn gekomen.

  • 18 Oktober 2013 - 21:00

    Mibo:

    Ton en Astrid

    Bedankt voor de leuke verslagen en prachtige foto's

    Begrijp. dat je mooie herinneringen heb kunnen ophalen en dat je hopelijk het eea een plaats heeft kunnen geven.

    Ton en Astrid geniet er nog even van en voor morgen een veilige en naar huis

    Groetjes

    Mibo


  • 21 Oktober 2013 - 21:48

    José:

    Ik heb de laatste dagen veel aan jullie gedacht.
    Hoe het voor jullie moet zijn nu daar in Oostenrijk.
    Veel mooie herinneringen aan jullie vakanties die je nu maakt zonder Marlies en jij Astrid zonder je moeder
    Lijkt me echt heel moeilijk en emotioneel.
    Jullie zijn toppertjes hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 94453

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Terug naar Fiss in Oostenrijk

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Amerika, here we come (again)

10 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Eindelijk terug naar Amerika

16 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Fiss - Tirol

07 Mei 2010 - 25 Mei 2010

Onze eerste reis naar de USA

Landen bezocht: