Laatste dagje - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu Laatste dagje - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Laatste dagje

Door: MrSnuggles

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Denver

Ons laatste verslagje vanuit de United States van de Amerikanen.
Kort en krachtig, dus, verslagJE, want wat moeten we nog melden?
Vanmorgen lekker uitgeslapen, dat was wel nodig na zo’n enerverende vakantie.
Veel gezien en veel gedaan, ook weer nieuwe dingen geprobeerd.
Met een vliegtuigje over Canyons geluchtzakt, een fototrip in een Canyon, wat me reparaties kost aan zowel film- als fotocamera, een trip in Monument Valley met een Chevy, optredens in Las Vegas meegemaakt, met een golfkarretje over een gigantisch hoge brug geprutteld, een ritje gemaakt in een postkoets, een dure luxe slurpauto gereden, taxi’s gebruikt, kou, regen en meters sneeuw gehad en momenteel zo’n 88 graden Fahrenheit oftewel 31 graden Celsius in Denver.
Verder hebben we prachtige Nationale Parken, Monuments en State Parken bewonderd, historische plaatsen, geysers en bronnen, dammen, watervallen, drukke snelwegen gereden maar ook laaaaange wegen door landschappen, waarbij je bijna niemand tegenkomt en je je alleen op de wereld waant. Door drukke steden gemanoevreerd en door dorpjes met 20 inwoners. We hebben de vakantie meestal op grote hoogte doorgebracht, we begonnen in Denver op 1 mile hoog, we hebben bergen tot ruim 3.000 meter gehad.
We hebben wildlife gespot, grizzly’s, een bruine beer, gieren, eagles, coyotes, diverse merken eekhoorns, mules, elk, deer, pronghorns, antelopes, mountain sheep, bighorn sheep, konijnen, motten, vlinders, buffels, marmotten, bevers, kalkoenen, ganzen, een pelikaan, eenden, reigers, een kolibri, Osprey’s, Moose, prairiehonden en talloze vogeltjes in alle kleuren en maten, sommige floten geweldig mooi, hagedissen, gekko’s, koikarpers, woestijnratjes, paarden, koeien en yaks. Nou ja, teveel om op te noemen. Maar wel leuk. En de meeste staan zelfs op foto of film.
Verder hebben we veel bedden gebruikt, elke nacht één, in mooie hotels, zeer luxe hotels, boshutten en motels. Een ding hebben ze gemeen, ze zijn overal prima. Lekker hoge boxsprings, meestal met 5 kussens erop. Niks te klagen. Net zomin als over het eten. We hebben genoten van de lekker uitgebreide ontbijten, met scrambled eggs, gebakken bacon, pancakes met warme syrup, nou ja, jullie hebben het allemaal kunnen lezen. Dat is één van de redenen om dit land te bezoeken. Zelfs Marlies, die thuis het liefst niet ontbijt, genoot er ook van.
Verder hebben we deze vakantie 4.508 mijlen weggewerkt, wat neerkomt op 7.255 kilometers, en dat in 4 weken. Hou rekening met speed limits van soms 10 mile per uur, nee dat is meestal in parken of bij bezienswaardigheden, meestal in dorpen 25 tot 45 mile en op grotere wegen 60 tot 65 en alleen op interstates en highways met gescheiden rijbanen 75 mile p/u, dan drukt dat de gemiddelde snelheid. Een park bezoeken kost ons meestal héél veel tijd, we bekijken alles, stoppen om de haverklap en daarom hebben we niet alles gezien wat we in deze vakantie wilden bekijken. Dat is uiteraard weer een legitieme reden om terug te gaan.
Verder zijn we in de staten: Colorado, Wyoming, South Dakota, Montana, Utah, Arizona en Nevada geweest. Prachtig.
Vandaag hebben we ons rustig gehouden, niks gedaan, spullen alvast een beetje uitgezocht, hergepakt, rommel opgeruimd, en buiten op een bankje gezeten, en gekletst met Zelda, een Amerikaanse uit Texas. De mensen hier kletsen meteen tegen je aan, en vertellen letterlijk alles. Hoeveel kinderen, waar haar man werkte, hobby’s, noem maar op. Wel apart en wij vinden het leuk.
Zometeen gaan we eten, dan slapen, want morgen moeten we vroeg op.
Ontbijten, uitchecken en pakken, naar Hertz rijden, vlak voor het vliegveld, zo’n 25 kilometer door Denver, dan met de bus naar het vliegveld, daar weer boarding passen printen en in het goede vliegtuig zien te komen. Dan naar Washington, overstappen en als alles goed gaat zijn we 7/6 om een uur of kwart over 7 ’s morgens op Schiphol.

Dus tot later, bye bye.

• 06 Juni 2011 - 06:29

Oma Rietje:

ton en marrlies, goede reis naar huis.Morgen zeggen we,welkom thuis .xxx hoi hoi....

• 06 Juni 2011 - 08:18

Mirjam En Liam:

Een hele goede reis terug, hoop dat alles goed gaat.
    Ik vind het jammer voor jullie dat de reis er weer op zit, maar ben wel blij als jullie weer veilig thuis zijn.
    Enne, volgend jaar gewoon weer toch??!!

Tot morgen!

Dikke kus van ons

• 06 Juni 2011 - 08:41

Wil:

lieve Marlies en Ton,

Een hele veilige reis terug,en geniet maar lekker na, de komende weken
    van jullie heerlijke doe-vakantie!

Groetjes,
    WIL

• 06 Juni 2011 - 14:18

Kim:

Een hele goede terugreis!

• 06 Juni 2011 - 15:16

Frans En José:

Dit was het dan weer. Het zit er ( helaas) weer op voor jullie :(
    Times flies when you have fun!!!!!
    Bedankt voor je mooie verslagen en foto's. Je hebt zo toch het gevoel gehad dat je er beetje bij was!
    Ik weet niet of jullie dit nog lezen voor jullie vertrekken maar wij wensen jullie een hele goede reis terug naar Nederland