Ezeltje strek je - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu Ezeltje strek je - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Ezeltje strek je

Door: MrSnuggles

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2011 | Verenigde Staten, Tusayan

Gisteravond hebben we ons lekker met de taxi naar het Venetion laten brengen en verder zijn we ook niet gekomen. Eerst uiteraard winkeltjes en mensen bekijken, de gondels, de muzikanten op het plein en vervolgens een muzikaal theaterstuk. Uiteindelijk zijn we op weg naar de uitgang blijven hangen bij een zaal waar een band stond te zingen. Dat klonk me toch goed. We hebben een tafeltje in beslag genomen en onder het genot van een paar biertjes werd het vanzelf laat. Vervolgens weer met de taxi naar het hotel en rond half 2 's nachts gaan de luiken dicht. Een prachtige avond en geen cent vergokt.

Vandaag een lange dag voor de boeg, dus we staan vroeg op, ontbijten, pakken, gooien een hoop ijs in de koelbox en vertrekken om 8.35. Even weer eens wat tanken (wat een zuipschuit)een Capuccino French Vanilla inslaan en met de nodige stops komen we in Oatman aan. Een gezellig oud westerndorpje, waar de ezels los rondlopen, ook IN de winkels. Het schijnt bekend te zijn want er staan diverse bussen geparkeerd, en iedereen geniet van de ezels.In een soortement saloon nemen we wat te drinken en een warme hap, het is per slot van rekening etenstijd, en gooien snel het geld op tafel, als om 12 uur het schieten begint. Er wordt op straat een ruzie uitgevochten met flink wat geknal. We filmen de handel en gaan daarna maar eens richting Kingman, waar we weer een stukje van de Route 66 oppakken. Chloride en Santa Claus moeten we ook laten lopen, dat gaan we niet halen. De route is prachtig, de weg slecht. geweldig om te rijden, en warm ook, gemiddeld ligt de temperatuur op 90 graden Fahrenheit. Eerst naar Hackberry, waar ook al weer een paar bussen voor de benzinepomp staan. Maar het is mooi, zowel binnen als buiten. Dan verder richting Seligman, waar we de 40 opgaan richting Tusayan. TomTom stuurt ons op een gegeven moment een grindweg op ??? Tja we hebben een AWD, dus het moet kunnen, maar vreemd is het wel. Toch eens de Neverlost proberen. Ook die komt met hetzelfde. Dan maar verder met de geit. Wat blijkt, ik heb opdracht gegeven de KORTSTE route te pakken ipv de snelste. Even aanpassen en na een paar kilometer zitten we weer op de juiste weg. 40 kilometer voor Tusayan stoppen we nog een keer voor een Luchtvaartmuseum. Ik ga naar binnen en bewonder mooie vliegtuigen en krijg zelfs een rondleiding IN de Lockheed Constellation. Deze is zelfs 2 keer Air Force One geweest. Ook Nixon heeft hier mee gevlogen. Mooi. Dan nog even bij Fred Flintstone op bezoek en om 5 over 4 zijn we bij het hotel. Snel inchecken, eten en nog even naar de Canyon. We spotten onderweg 5 Elk, grote herten. Helaas is men bezig met herstructureren van parkeerplaatsen enz. Oftewel, we kunnen met de auto niet meer aan de rand komen. Domper voor Marlies. Kan ze 'm nog niet zien. Het wordt ook al donker en we gaan maar hotelwaarts, morgen zoeken we het wel uit.
Alvast welterusten, ik ga badderen en slapen. bye bye.

  • 28 Mei 2011 - 06:00

    Bob En Mia:

    Howdy.

    The Mother Road US Route 66 jullie hebben er een klein stukje van mogen proeven. Geweldig hé die sfeer kun je nagaan als je hem helemaal rijdt zoals wij gedaan hebben.!!!!!!!! Bij Chloride was je vlakbij de Skywalk geweest. daar heb je het weer Keuzes maken. de foto´s van de mules zijn zeker van ons afgepakt. Leuk hé dezelfde foto´s en idd een gunfight in the mainstraat. Ach hoort er allemaal bij en als je er voor open staat is het ook hartstikke leuk. Wie weet gaan jullie na Alaska nog wel eens de route 66 rijden. Zeker de moeite waard.
    Ik zou zeggen blijven genieten dan bijven wij volgen

    Groetjes

    Mibo

  • 28 Mei 2011 - 07:08

    Oma Rietje :

    Hallo vacantiegangers,Je hebt weer een fijne dag gehad lees ik.Ook heel wat k.m.gereden.maar ook veel gezien.Als jullie weer thuis zijn,zal het toch wennen zijn,alles erg klein en heel anders,maar dat is maar even.ik wens jullie nog een heel fijne dag en tot morgen. bai bai xxx

  • 28 Mei 2011 - 10:02

    Frans En José:

    hey vakantiegangers. wat mooi allemaal. het lijkt wel of je bij bonanza of high chapparel bent met die houten gebouwen e.d. lijkt me hel mooi om in het echt te zien!
    ik dacht toen er als titel stond ezeltje strekje dat jullie een mooi bedrag hadden gewonnen maar dat is niet zo?
    je kunt niet alles hebben, toch? geluk in de liefde is ook heel belangrijk!
    ik vind het nog steeds leuk om jullie zo te volgen en het eerste wat ik doe als ik op sta is even kijken of er weer en verslagje met foto's op staat van jullie
    veel plezier nog

    xxx

  • 28 Mei 2011 - 10:02

    Frans En José:

    hey vakantiegangers. wat mooi allemaal. het lijkt wel of je bij bonanza of high chapparel bent met die houten gebouwen e.d. lijkt me hel mooi om in het echt te zien!
    ik dacht toen er als titel stond ezeltje strekje dat jullie een mooi bedrag hadden gewonnen maar dat is niet zo?
    je kunt niet alles hebben, toch? geluk in de liefde is ook heel belangrijk!
    ik vind het nog steeds leuk om jullie zo te volgen en het eerste wat ik doe als ik op sta is even kijken of er weer en verslagje met foto's op staat van jullie
    veel plezier nog

    xxx

  • 28 Mei 2011 - 15:57

    Trudy En De Rest:

    Hoi, net thuis en als eerste alles weer lezen tot ik bij ben.
    Volgens mij slaat de vermoeidheid bij jullie een beetje toe, maar het zijn ook nogal wat indrukken.
    Genieten en goed op jullie zelf passen.
    Veel plezier.
    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 94483

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Terug naar Fiss in Oostenrijk

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Amerika, here we come (again)

10 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Eindelijk terug naar Amerika

16 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Fiss - Tirol

07 Mei 2010 - 25 Mei 2010

Onze eerste reis naar de USA

Landen bezocht: