Yellowstone again - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu Yellowstone again - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Yellowstone again

Door: MrSnuggles

19 Mei 2011 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag houden we 't kort, de foto's spreken hopelijk voor zich. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en na een continental breakfest gaan we snel op pad. Bussen vol staan te wachten om allemaal de geyserroute te rijden. Dus onder een koud zonnetje rijden we Yellowstone binnen, we zitten 5 minuten van de parkingang af. Al bij de 2e stop zien we een soort eekhoorn (?). Vervolgens staan we om de haverklap langs de weg of op een P stil, óf om wild te fotograferen, óf een wandelpad/plankier te volgen op zoek naar de (stinkende) geysers, warmwaterbronnen, modderbronnen en noem maar op. Ik maak zo stiekem heel wat kilometers, maar het is de moeite waard. Helaas laat de zon het afweten, zodat de veelbelovende namen van de bronnen , zoals opal of green etc niet tot hun recht komen. De sprankelende kleuren zie je zo niet goed. Als je in de warme stoom komt van deze geysers/bronnen, ben je binnen een seconde nat, zie je niks meer doordat je brilleglazen dicht slaan en je fototoestel raakt de kluts kwijt. Niet meer doen dus. Maar wel lekker warm, in die gure snijdende wind. Uiteindelijk komen we om 10 over 12 bij de Old Faithfull aan en die geeft 'm meteen van jetje. Mooi. Dan snel naar binnen, in het gigantische restaurant, waar een eekhoorn vrolijk alle tafels afgaat op zoek naar eten(sresten) en daar pakken we een lekkere kop warme soep en koffie. Hebben we wel verdiend. Dan weer naar buiten, om 1 uur zou ie weer spuiten. Dus buiten op een bankje zitten wachten....en maar wachten...en om 1 uur geen waterfontein. Nou ja, kan natuurlijk een beetje vertraging hebben. Eindelijk, als ik zo'n beetje vastgevroren zit op de bank, om 13.46 gaat ie weer. Wat blijkt, staat in het restaurant een tabel met de tijden. Hij zou dus om 13.46 weer gaan. Exact op tijd dus. Hoe kan 't. Echt Faithfull. Dan op weg naar Thumbs om de zuidelijke lus door het park te rijden. Onderweg een stop bij Keppler Cascades. Als ik over een sneeuwdeken van een meter hoog naar de uitkijkpost ben geglibberd, heb ik zicht op een prachtige waterval met veel cascades. Het is nu 8,8 graden Celsius, koud dus. We volgen de weg met de sneeuwwallen weerszijden en iets verderop staat een auto geparkeerd, hij seint even met zijn lichten. Uiteraard parkeren we ook en zien aan de kant van de weg een coyote staan. Die kijkt mij aan. Als ik 't raam omlaag doe om te filmen, komt ie langzaam op ons afgelopen. Dus raam maar weer dicht en langzaam loopt ie over de weg weg. Geweldige ervaring. Verder maar weer. Bij Thumbs aangekomen staat een bord, weg verderop afgesloten. Sh.... Moeten we weer dezelfde weg terug, langs de geysers richting Madison. De hele Oostkant van het park is nu afgesloten, ook de noordlus is niet helemaal toegankelijk en binnendoor kun je niet van Fisher Bridge naar Canyon Village. Aangezien we gisteren wild gezien hadden op weg naar Mammoth Hot Springs besluiten we om een stuk van deze route te pakken, veel alternatieven hebben we niet. Van Madison naar Norris, richting Mammoth. Wat een geluk, er staat weer een hele kudde mensen langs de weg met film en fotocamera's. Rangers houden de boel in de gaten. We parkeren snel en sluiten ons bij die kudde aan. Een grizzly vrouwtje, prachtig. Vele foto's en bibbers later, keren we de auto en stuiten vervolgens op een klein bevertje langs de weg. 't Kan niet op. Dan weer langzaam langs de beer terug naar het Hotel. Onderweg zien we weer bizons, elken en een adelaarsnest, helaas zonder de adelaar. De lokatie hadden we doorgekregen van een dame in het restaurant. Om 18.15 rijden we het park weer uit en rijden zowat op een Chinees restaurant. Happie happie. Daarna naar de kamer, koffie gezet en Marlies gaat op stok. Voor mij wordt het ook niet laat, eerst even de 628 foto's op de PC zetten.
Morgen vertrekken we hier, gaan weer door Yellowstone via de Zuidelijke uitgang door het volgende park, Grand Teton NP, naar Jackson Hole, onze volgende slaapplaats.
Tot morgen.

• 20 Mei 2011 - 05:54

Bob En Mia:

Wederom mooie foto´s
    Ja knap hé dat de old faithful precies op tijd spuit.
    Zouden ze binnen echt niet op een knop drukken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Met deze prachtige belevenissen weet ik al een leuke bestemming voor jullie voor volgend jaar

ALASKA and THE YUKON

Kortom bkijven genieten dan blijven wij volgen

Groetjes

Mibo

• 20 Mei 2011 - 09:52

Astrid:

Mooi hoor die beren enzo, maar ik vind die coyote nog het mooiste!!als je nu nog wolven tegen zou komen, die zijn t allerrrrrrrrrmooist!

xxxx As en Nox de paddenjager

• 20 Mei 2011 - 14:30

Wil:

hey Marlies en Ton,

Mijn laptop is een week kapot geweest,en is nu weer terug. Ik heb héél wat te lezen gehad:)
    Wat een prachtige foto's. Ik vind die met die muts op in één van de vorige verhalen jou wel héél
    schattig staan:)

Groetjes,

Wil

• 20 Mei 2011 - 17:19

Bas En Helma:

We zijn jullie al vanaf het begin aan het volgen.
    Wat een mooie reis maken julie ook veel beesten te zien lijk afrika wel.
    Alleen een flink stuk kouder.
    Blijven genieten van alles voor je het weet is het al weer voorbij.

Groetjes Bas en Helma

• 20 Mei 2011 - 17:20

Bas En Helma:

P.S Prachtige foto's

• 20 Mei 2011 - 19:09

Wouter:

Heel toevallig, maar ik zag vandaag ineens een donkere Infinity FX35 ergens geparkeerd staan :D