Red Rocks te verpanden? - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu Red Rocks te verpanden? - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

Red Rocks te verpanden?

Door: mrsnuggles

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Goodmorning fans. Cryptische titel he. Lees maar en het wordt (hopelijk) duidelijk.
Vanmorgen deden we het rustig aan, te rustig volgens mij, maar Marlies was erg moe en mocht uitslapen. Ik ging derhalve maar in mijn uppie ontbijten, dit keer 3 pancakes met lekkere syrup en flink wat koffie. Dan wat rondkuieren en op het bankje voor het hotel zitten, uiteraard in de alom aanwezige zon, lekker het voorbij snellende verkeer bekijken. Wat hier voorbij komt... limo's, pickups, brandweerwagens en Medical Care, af en toe kuiert er iemand met stropdas voorbij, dan weer een zwerver. Genoeg te zien dus. Tegen de middag ga ik Marlies dan echt wakker schudden en komen ze onze handdoeken en zeepjes aanvullen. We besluiten dan om toch iets te gaan bekijken. Ik gooi vers ijs en drinken in de koelbox en om half 1 vertrekken we naar een Park in de buurt, Red Rock Canyon. Het ligt een 15 mijl van het hotel af en met de Neverlost in de auto staan we al snel voor de poort. We kunnen er met onze Nationale Parkenpas mooi in en rijden eerst maar eens naar het Visitors Center. Marlies blijft binnen wegstaren bij het prachtige uitzicht in een gekoelde hal. Ik ga uiteraard weer naar buiten en verken het Center en de Exhibits er omheen. Dan gaan we de scenic route door het park rijden, op ons gemakkie en we stoppen bij alle view points (en daartussen ook). Echt een mooi park, mooie goede weg, veel parkeerplaatsen en toiletten, en uiteraard met mooi weer (rond de 83 graden Fahrenheit - omgerekend zo'n 28,5 Celsius). We zien alleen wat eekhoorntjes, overstekende hagedissen, waarbij het zou kunnen zijn, dat er nu eentje minder is. Al rijd ik langzaam, ik kan niet vermijden dat er eentje oversteekt. Ik probeer hem midden onder me te houden, dus als ie slim is geweest, is ie stil blijven zitten. Hij zat in ieder geval niet aan mijn band geplakt.
Na deze mooie natuur (jullie denken natuurlijk, ojee, daar komen heel veel rotsen en keienfoto's aan) gaan we Vegas weer in, op zoek naar de Gold & Silver Pawn Shop, 713 South Las Vegas Blvd. De pandjeswinkel die bekend is van TV. Nou geloof me, niet alleen in Nederland. Het lijkt wel een nationale attractie. Er staan zelfs linten voor rijen wachtenden. Gelukkig is het nu niet zo geweldig druk en we kunnen gelijk naar binnen. De 4 hoodrolspelers zijn er niet, maar we fotograferen de rest dan maar. De winkel lijkt wel veel kleiner dan op TV, maar het is wel de echte. Marlies vraagt het aan een juffrouw die daar werkt, maar echt enthousiast was die niet. De halve winkel staat ook vol met memorabilia van de vier, van mokken, glazen, borden, muismatten tot speelkaarten. Toch leuk. Ook weer meegemaakt.
Dan naar de Strip, het is druk en in langzame rijen schuiven we de hele Strip over tot aan het vliegveld waar het Las Vegas Welkomstbord staat.
Daar maken we foto's en worden we gefotografeerd, dan is het mooi geweest, Marlies is op. Overigens is de temperatuur ook snel opgelopen tot 92 graden F / ruim 33 graden Celsius. We draaien om en rijden linea recta terug naar het hotel, parkeren voor de hoofdingang bij het restaurant en gaan lekker eten. Tuurlijk een Budweisertje en Coronaatje er bij en dan is het weer mooi geweest.
Marlies gaat plat, en ik doe mijn dagelijkse ding.
Morgen kijken we wel wat er gaat gebeuren. Ik heb diverse aktiviteiten, maar het hangt af van het weer en de energie van Marlies. Vervelen hoeven we ons in ieder geval niet.

Bye bye, tot morgen weer.

  • 07 Juni 2012 - 05:32

    Bob And Mia:

    Howdy Folks

    Het schijnt idd een aardige attractie te zijn , die Pawnshop. Leuk om gezien te hebben maar jammer dat de hoofdrol spelers er niet waren. Maar ja je kan niet alles hebben.

    Ik zou zeggen blijven genieten dan blijven wij weer volgen

    Greeting

    Bob and Mia

  • 07 Juni 2012 - 05:34

    Lidia:

    Fijn dat jullie rustiger aan kunnen doen als dit nodig blijkt te zijn!! Gelukkig is er dan toch nog genoeg te beleven!!
    xxx Lidia

  • 07 Juni 2012 - 05:37

    Wouter & Cindy:

    hahaha, leuke foto's. Je kunt altijd nog een keer teruggaan als je de hoofdrolspelers wil zien. :)

    groetjes

  • 07 Juni 2012 - 07:07

    Oma Rietje:

    Hallo genieters.

    Jammer,dat het zo heet is,daar word je ook moe van,maar volhouden regen is erger.
    het blijft een mooi land,dus geniet er van.Ben wel beniewd naar de films en foto,s die er nog komen.Marlies hou je eigen lekker rustig,kijken is ook fijn,er is genoeg te zien
    Nog een heel fijne dag, en veel groetjes van mam.xxxx

  • 07 Juni 2012 - 07:58

    Astrid:

    aaaah wat leuk, foto's van jullie samen!!!
    en..de bekende foto weer van dat treinding in las vegas :P

    xxx As

  • 07 Juni 2012 - 09:34

    Trudy:

    Zo ik ben weer bij met het lezen van je verslagen. Was weer eens ziek.
    Als ik jullie foto's zie ben ik bijna jaloers.
    Heerlijk zo'n vakantie. Geniet er van en wij genieten mee.
    groetjes

  • 07 Juni 2012 - 11:03

    Wil:

    oh,wat schattig die foto's van het nog steeds na al die jaren
    verliefde tortelduifjes!

    xxx WIL

  • 07 Juni 2012 - 12:27

    Frans En José:

    Dat zal je zeker goed doen een paar dagen rustig aan hoor dinnetje ;)
    Wat leuk de foto's van jullie, nog helemaal in LOVE!

    Marlies je hebrt de groetjes van Joke en ik moest jullie nog een hele fijne tijd wensen in Amerika!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 94444

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Terug naar Fiss in Oostenrijk

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Amerika, here we come (again)

10 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Eindelijk terug naar Amerika

16 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Fiss - Tirol

07 Mei 2010 - 25 Mei 2010

Onze eerste reis naar de USA

Landen bezocht: