oud, ouder, ouderdom - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu oud, ouder, ouderdom - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Verhofstad - WaarBenJij.nu

oud, ouder, ouderdom

Door: mrsnuggles

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Kingman

Vanmorgen startte de dag weer vroeg en zonnig, voor Marlies iets moeizamer, zelfs na een (vermoeiende) douchebeurt. Daarna zijn we dan toch per automobiel naar ons ontbijtbuffet getufd, een stukje verderop bij Bonita. Heerlijk, zo'n amerikaans ontbijtje in een Mexicaans restaurant, scrambled eggs met gebakken spekjes, hash potatoes, een pancake overgoten met syrup, koffie (met refill), een vruchtenyoghurtje en verse fruitstukjes toe, en ik kan de dag weer aan. We nemen afscheid van de Grand Canyon en zetten koers naar Seligman, een dorpje op de o zo bekende Route 66. Vorig jaar zijn we er ook doorheen gereden, maar nu hebben we er meer tijd voor uitgetrokken. De reis gaat voorspoedig en om 11 uur precies parkeren we de auto onder de bomen. Het is inmiddels opgewarmd van 24,4 naar 28,3 graden Celsius, nog steeds warm maar goed uit te houden. Marlies parkeert haar achterste in een stoel naast de weg in de schaduw en ik trotseer de elementen en kuier al fotograferend door het dorp. Apart sfeertje, eigenlijk allemaal oude troep, maar wel leuk. Ik vermaak me dan ook prima en de tijd vliegt. Daarna nog even bij Marlies gezeten voordat we bij een bezinepomp stoppen om de ruiten schoon te maken en een Cappuchino French Vanilla te kopen, mijn favoriete koffietje. Heerlijk, zo'n beker in de houder en onderweg af en toe lurken. De weg naar Hackberry is een lange rechte weg, nu door enorme grasvlaktes, waarbij ineens een prairiehondje voor de auto oversteekt. Gewaarschuwd kijken we rond en blijken er aan allebei de kanten van de weg velen te huizen. De volgende gedenkwaardige gebeurtenis is een zandtornadootje. Als we lekker met de cruisecontrol aan verder tuffen, komt er vanuit het niets van links een redelijk formaat zandtornado de weg op gedraaid, net voor ons, dus ik ga flink op de rem. Helaas haal ik het niet en ik rijd er dwars doorheen. Marlies zette zich al schrap maar deze keer merkten we er niks van. Jammer, een metertje omhoog was leuk geweest.
Verder gaat alles goed en om 1 uur precies zijn we in Hackberry. Ook hier is het altijd druk maar wel leuk. Ook nu maakt mijn fototoestel overuren en Marlies gaat lekker in de schaduw zitten. Het is inmiddels al weer 35,5 graden Celsius, maar dat mag de pret niet drukken.
Op naar Kingman, naar ons hotel. Daar arriveren we lekker op tijd, iets na tweeen, installeren ons en gaan -ja, jullie lezen het goed- zwemmen. Eerst gekeken of de elastiek in mijn zwembroek nog niet verpulverd was, zo lang is het al geleden, maar we hadden het zwembad voor onszelf. Je koelt er heerlijk af, dat kan ik je zeggen. Aangezien we vandaag ook moeten eten gaan we op zoek naar de Denny's die we eerder voorbij zijn gereden. Het toeval wil, dat er ook een Chinees Amerikaans restaurant staat, en och, we doen vandaag al meer gekke dingen, dus laten we hier maar eens gaan eten. Het ruikt goed, de bediening is perfect en het eten is heerlijk. En als rechtgeaarde hollander: de prijs is prima. Marlies pakt zelfs een paar chinese biertjes, iets van Chin Tao. Ook eventjes een slokje geproefd....smaakt uitstekend. Maar ja, ik ben de Bob dus houd ik het maar op een soda (lemonade). Als we bij ons hotel aankomen horen we de BNSFlocs fluiten en dan zien we vandaag al onze tigste lange trein voorbij denderen. Ook leuk spul. Dan is het mooi geweest en Marlies gaat op bed tv liggen kijken terwijl ik me weer met de dagelijkse taak bemoei, foto's en films op de PC zetten en een verhaal verzinnen.

Morgen gaan we naar Oatman, de ezeltjes kijken. Daar hebben we de hele dag voor uitgetrokken, dus dat gaat lukken.

See you tomorrow.

  • 04 Juni 2012 - 03:54

    Cindy&Wouter:

    Leuke foto's, heb je die hoed gekocht pap? :)

    Groetjes

  • 04 Juni 2012 - 05:48

    Mirjam:

    Hahaha ik vroeg me al af waar de uitgebreide ontbijten bleven,die ook traditie zijn geworden.... Maar daar is ie dan! Gelukkig is mam weer opgeknapt. Mooie.foto's weer en ik heb weer hardop moeten lachen om je verslag pap....zou je echt iets mee moeten gaan doen! Geniet er weer van, wij genieten mee! Hele dikke kus van ons

  • 04 Juni 2012 - 06:10

    Bob And Mia:

    Howdy Folks

    We weten het nu zeker. Mia en ik hebben besloten om nogmaals de route66 te gaan rijden.
    Prachtige foto´s en de geweldige sfeer die ze ook uitstralen. Dit is nu get the kicks on route66
    Geweldig !!!!!!
    De Barbershop heb je ook gevonden zien we.
    Met de Historic Seligman Sundries heeft Mia nog regelmatig mailcontact. Ik weet niet of je binnen geweest bent maar die verzamelen ook van iedere bezoeker een aandenken. Van ons hebben ze toen een rol Mentos bij de verzameling gevoegd . Ook een foto van Bassie en Adriaan hebben ze staan. Hackberry is ook een verhaal apart. Dit zijn nou de leuke dingen van de route66-

    Mochten jullie wel een bommetje maken in het zwembad ????????????????

    ps die hoed sta je goed Ton (Indiana Ton)

    Er zit nog genoeg moois aan te komen dus blijven genieten dan blijven wij volgen

    Greetings
    Bob and Mia'

  • 04 Juni 2012 - 06:55

    Oma Rietje:

    Ton, wat heb je veel foto,s gemaakt.Jullie staan er vrolijk en gezond op.
    Maar de aoto,s die er staan dat is knudde.
    dat word niet op geruimt./oud ijzer?
    Geniet van alles,en film lekker,tot morgen.

    Veel groetjes mam xxx

  • 04 Juni 2012 - 06:55

    Astrid:

    hahaha pap je hebt die hoed toch wel gekocht he????
    De foto's zien er gezellig uit hoor!
    Slaap lekker (t is tenslotte 12 uur bij jullie!)
    xxx As

  • 04 Juni 2012 - 06:57

    Bob:

    Ton pak je the skywalk nog mee ?????????
    je bent vlakbij.

    Bob

  • 04 Juni 2012 - 08:18

    Trudy:

    Gave foto's, leuke sfeer.
    Jij vertelt dat het er druk is, maar ik zie maar op één foto andere levende wezens.
    Voor de rest zijn alleen jullie twee in een soort van ghost town te spotten.
    Heel apart. Leuk!!!
    En inderdaad, ik hoop net als alle anderen dat je die hoed gekocht hebt.
    Heel veel plezier.

  • 04 Juni 2012 - 17:27

    Wil:

    hey Marlies en Ton,

    wat fijn dat je weer wat bent opgeknapt Marlies. Mooie foto's weer,ook weer van jullie.
    Grappig dat jullie saampjes hebben gezwommen. Heerlijk toch,zo'n opfris duik :-)

    Houdoe war,

    XXX WIL

  • 04 Juni 2012 - 20:23

    José:

    Ik heb al heel wat foto's gezien van jullie met hoofddeksel. Allemaal even leuk :0
    Tip: collage van maken?????

    Moie foto's weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 94421

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 19 Oktober 2013

Terug naar Fiss in Oostenrijk

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Amerika, here we come (again)

10 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Eindelijk terug naar Amerika

16 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Fiss - Tirol

07 Mei 2010 - 25 Mei 2010

Onze eerste reis naar de USA

Landen bezocht: